دیدی ای دل که غـــم عشق دگربار چه کرد ؟

دیدی ای دل که غـــم عشق دگربار چه کرد ؟ 

چون بشـــــد دلبر و با یار وفادار چه کرد ؟  

 

آه از آن نرگس جــــادو که چه بازی انگیخت

آه از آن مست که با مردم هشیار چــه کرد ؟

 

اشک من رنگ شفــــق یافت ز بی ‌مهری یار

طالع بی‌ شفقت بین که در این کار چه کرد ؟

 

برقی از منــــــزل لیلی بدرخشیــــد سحـــــــر

وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کــرد ؟ 

 

ســـــــــاقیا جام می‌ام ده که نگارنــــــده غیب

 نیست معلوم که در پرده اســــرار چه کرد ؟ 

 

آن کــــه پرنقــــش زد این دایـــــره مینـــــایی

کس ندانست که در گردش پرگـار چه کرد ؟ 

 

فکر عشق آتش غم در دل حافظ زد و سوخت

یار دیرینـــــه ببینید که با یــــــار چه کرد ؟

(حافظ)

 

 

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
حامد دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ب.ظ http://dakhmeh.blogsky.com

سلام
خیلی زیباست ٬ کلا حافظ رو خیلی دوست دارم.
این بیتش رو خیلی دوست دارم :
اشک من رنگ شفــــق یافت ز بی ‌مهری یار

طالع بی‌ شفقت بین که در این کار چه کرد ؟

گاهی می ری و گاهی می مونی گاهی از رفتن شاد می شی گاهی از رفتن کسی غمگین ولی غافل از اینکه زندگی همینه یه روز میای یه روز می ری

امیرحسین شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ http://varayezehn.mihanblog.com

سلام
من بیشتر با اشعار مولوی ارتباط برقرار می کنم ولی این شعرم قشنگ بود.

مدیر مرکز چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ http://timarestan.blogsky.com/

سلام
برقی از منــــــزل لیلی بدرخشیــــد سحـــــــر
وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کــرد ...؟

زیبا بود
(گل)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد